Kampania informacyjna - Dokumenty Zastrzeżone
Zastrzeganie dokumentów tożsamości
Kradzież albo zgubienie dowodu osobistego, prawa jazdy, paszportu czy innego dokumentu tożsamości to bardzo poważny problem mogący doprowadzić do szeregu trudnych do wyjaśnienia sytuacji z wykorzystaniem naszych danych do celów przestępczych. Aby dowiedzieć jak można się przed tym ochronić zachęcamy do zapoznania się z zawartymi na tej stronie informacjami.
Co robić przypadku utraty dokumentów?
Utracone dokumenty należy najpierw zastrzec w banku - jest ponad 20 tysięcy placówek w całym kraju (nie trzeba nawet mieć konta bankowego). Poniżej przedstawiamy kolejne kroki, które należy wykonać:
- Zastrzeżenie w Systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE - w swoim banku lub w dowolnym banku przyjmującym zastrzeżenia także od osób niebędących jego klientami.
- Powiadomienie Policji - w przypadku, jeżeli dokumenty utracono w wyniku kradzieży.
- Zawiadomienie najbliższego organu gminy lub placówki konsularnej i wyrobienie nowego dokumentu - informacje dotyczące konieczności zawiadomienia organu gminy o utracie dokumentu, znajdują się na stronie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych
Uwaga: Można dokonać zastrzeżenia w oddziale banku lub za pośrednictwem infolinii nie posiadając zaświadczenia z danymi dokumentu, pod warunkiem, że zastrzeżenie dotyczy dokumentu, którego dane bank posiada (w Kartotece Klienta). Dlatego tak ważne jest informowanie swojego banku o zmianie dokumentu tożsamości, co skutkuje aktualizacją w Kartotece Klienta.
Więcej informacji:
http://dokumentyzastrzezone.pl